نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3126
-
الف
+

«قصه های مجید» را با صدای بازیگر سریال «ستایش» بشنوید

کتاب صوتی «قصه‌های مجید» با صدای «مهدی پاکدل» رونمایی شد.

کتاب صوتی «قصه‌های مجید» با صدای «مهدی پاکدل» در خانه هنرمندان ایران رونمایی شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، کتاب صوتی «قصه‌های مجید» که به تازگی با صدای «مهدی پاکدل» بازیگر ایرانی منتشر شده است در مراسمی با حضور « هوشنگ مرادی کرمانی» نویسنده این کتاب در خانه هنرمندان ایران رونمایی شد.

«هوشنگ مرادی كرمانی» یکی از چهره های شاخص ادبیات داستانی ایران است.داستان های او تاكنون به 17 زبان دنیا ترجمه شده و در كشورهای مختلف جوایز متعددی را برای این نویسنده به ارمغان آورده اند.

او هم اکنون یكی از سرشناس ترین چهره های ادبی بین عام و خاص است و كمتر كسی از علاقه مندان فرهنگ و هنر و حتی مردم عادی پیدا می شود كه حداقل «قصه های مجید» اش را نخوانده باشد. گفتنی است كه از این كتاب در خارج از ایران هم به خوبی استقبال شده است.

«مرادی کرمانی» در پاسخ به این سوال که کرکتر «مجید» برگرفته از چه شخصیتی است، عنوان داشته است: «این کرکتر به نوعی شخصیت خودم است و بخش‌های مشترکی بین «من» و «مجید» وجود دارد.

«مجید» به همراه مادرکلانش زندگی می‌کند و زندگی فقیرانه ای دارند. او بخاطر نداشتن تمرکز با خواندن ریاضی مشکل دارد. عاشق شعر و شاعری‌ ، کتاب و سینما است.

او همه‌ چیز را از بُعد طنز نگاه می‌کند. مشکلات را به شوخی می‌گیرد و این هوشمندی را دارد که ناخوشی هایی که بر او گذشته را به شادی بدل می کند.

وی می گوید : «مجید و قصه‌هایش به شکلی معرفی من به جامعه بود و در واقع سوانح و شناسنامه کاری من است. «قصه‌های مجید» اثری متفاوت و سرشار از ادبیات عامیانه و سنت‌های ایرانی‌ است.

«مرادی کرمانی» همچنین درباره تجربه خود از ارائه نسخه‌های غیر مکتوب این داستان نیز گفت: مجید از ابتدا هم به شکل صوتی تولید شد و نشر آن 5 تا 6 سال در رادیو به گویندگی «پرویز بهادر» و «علی تابش» ادامه داشت.

وی می گوید : خواندن «قصه‌های مجید» به بچه‌های امروز جرات می‌دهد که حرفشان را به راحتی ابراز کنند چون «مجید» علیرغم اینکه در جای های مختلف به‌نوعی سرکوب می‌شود، اما جسورانه حرف‌هایش را می‌زند و خواسته‌هایش را مطرح می‌کند.

همچنین «فاطمه محمدی» مدیر موسسه نوین کتاب گویا نیز درباره انتشار این اثر برای تولید در قالب کتاب گویا گفت: «قصه‌های مجید» پتانسیل بسیار بالایی برای دیده‌شدن در شکل‌های مختلف داشته و دارد و تا هنوز هم برای بچه‌ها و کلان تر ها جذاب است.

وی ادامه داد: ساخت این شاهکار دوست داشتنی توسط «کیومرث پور احمد» به شکل سریال تلویزیونی، کار بزرگی بود که به بیشتر دیده‌شدن آن کمک بسیاری کرد و در واقع «قصه‌های مجید» را به همه‌ی خانه‌ها برد.

«فاطمه محمدی» درباره انتخاب «مهدی پاکدل» برای خوانش و گویندگی این کتاب نیز گفت: «انتخاب مهدی پاکدل برای روایت این قصه ابتدا بر اساس «جنس صدا» ، «لحن» و همچنین به خاطر اصفهانی‌بودن و آشنایی‌شان با فرهنگ آن منطقه بود که نزدیکی‌هایی هم به فرهنگ مردم کرمان داشت.»

وقتی ما پیشنهادمان را با «پاکدل» درمیان گذاشتیم، ایشان خاطره‌ای از دوران طفولیت شان تعریف کردند که به درستی انتخابمان ایمان آوردیم.

گویا زمانی که «پور احمد» کارگردان سریال «قصه های مجید» در جستجوی بچه‌ای برای کرکتر «مجید» بوده ، به مکتب «مهدی پاکدل» می‌رود و «مهدی» خرد آن زمان که صنف دوم بوده است، آرزو می‌کند مجید قصه‌ها شود اما فقط به خاطر اندام بسیار خردش پذیرفته نمی‌شود.

مهر نوشت: حالا پس از سال ها ، «مهدی پاکدل» فرصتی دوباره پیدا کرد که نه تنها «مجید» که روایتگر کل قصه‌های این کرکتر دوست‌داشتنی شود.

م ح / ب م

نظر شما
ارسال نظر